Skip to content
Uniwersytet Szczeciński

Dział Zamówień Publicznych Zakres działań działu

Obowiązujący Kurs euro od 2024 roku wg. obwieszczenia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych

4,6371

Do zakresu zadań Działu Zamówień Publicznych należy w szczególności:

  1. sporządzenie na podstawie otrzymanych od komórek merytorycznych cząstkowych planów zamówień – planu postępowań o udzielenie zamówienia z uwzględnieniem przewidywanych zamówień na dany rok budżetowy w ramach Uczelni, w tym zamówień dotyczących realizowanych rocznych lub wieloletnich projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zamieszczanie planu na stronie internetowej Uczelni,
  2. sporządzenie sprawozdania o udzielonych zamówieniach w Uczelni i przekazywanie go Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie,
  3. weryfikacja wniosków o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 130.000,00 zł netto,
  4. przygotowywanie i przeprowadzanie procedur rozeznania rynku do zamówień powyżej kwoty 50.000,00 zł netto, do których nie stosuje się przepisów prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zamówień publicznych,
  5. przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych, w szczególności:
    1. weryfikacja wniosku o wszczęcie postępowania,
    2. określenie trybu udzielenia zamówienia publicznego,
    3. sporządzenie postanowienia o powołaniu komisji przetargowej oraz czynny udział w jej pracach,
    4. sporządzanie projektów zaproszeń, specyfikacji warunków zamówienia i innych dokumentów związanych z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, łącznie ze wzorami umów,
    5. zamieszczanie ogłoszeń:
      • o zamówieniu,
      • o wyniku postępowania,
      • o wykonaniu umowy,
      • informacji o złożonych ofertach,
        w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz przekazywanie ogłoszeń do publikacji
        w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
    6. zamieszczanie na stronie internetowej Uczelni:
      • ogłoszeń o wszczęciu postępowania,
      • specyfikacji warunków zamówienia,
      • wyjaśnień oraz informacji o modyfikacjach specyfikacji warunków zamówienia,
      • informacji z otwarcia ofert oraz o wyborze wykonawcy lub unieważnieniu postępowania,
    7. przygotowanie projektów pism i prowadzenie korespondencji z wykonawcami,
    8. wnioskowanie do właściwej komórki merytorycznej o zwolnienie wadium,
    9. przygotowywanie umów z wyłonionymi wykonawcami,
    10. sporządzanie aneksów do umów zawartych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia,
  6. przygotowywanie projektów pism i prowadzenie korespondencji z Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych, a w przypadku odwołań – przygotowywanie odpowiedzi oraz reprezentowanie Uczelni przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz innymi organami,
  7. udział w kontrolach dotyczących realizowanych w Uczelni projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym ze środków Unii Europejskiej,
  8. uczestniczenie w pracach zespołów wykonujących zadania szczególnie istotne dla funkcjonowania Uczelni w zakresie zamówień publicznych,
  9. bieżąca współpraca z innymi samodzielnymi stanowiskami pracy, komórkami i jednostkami organizacyjnymi Uczelni,
  10. identyfikowanie i zapobieganie ryzykom wynikającym z niezgodności działań organów Uczelni z przepisami prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zamówień publicznych,
  11. opiniowanie zawieranych umów co do zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zamówień publicznych,
  12. udzielanie informacji na temat interpretacji przepisów związanych z udzielaniem zamówień publicznych oraz poszczególnych postępowań,
  13. prowadzenie rejestru umów zawieranych na skutek prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia,
  14. prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówienia powyżej kwoty 50.000,00 zł netto.

Źródło: https://bip.usz.edu.pl/zarzadzenie/19262/zarzadzenie-nr-116-2023