Dział Zamówień Publicznych Zakres działań działu
Do zakresu zadań Działu Zamówień Publicznych należy w szczególności:
- sporządzenie na podstawie otrzymanych od komórek merytorycznych cząstkowych planów zamówień – planu postępowań o udzielenie zamówienia z uwzględnieniem przewidywanych zamówień na dany rok budżetowy w ramach Uczelni, w tym zamówień dotyczących realizowanych rocznych lub wieloletnich projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zamieszczanie planu na stronie internetowej Uczelni,
- sporządzenie sprawozdania o udzielonych zamówieniach w Uczelni i przekazywanie go Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie,
- weryfikacja wniosków o udzielenie zamówienia o wartości poniżej 130.000,00 zł netto,
- przygotowywanie i przeprowadzanie procedur rozeznania rynku do zamówień powyżej kwoty 50.000,00 zł netto, do których nie stosuje się przepisów prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zamówień publicznych,
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań przetargowych, w szczególności:
- weryfikacja wniosku o wszczęcie postępowania,
- określenie trybu udzielenia zamówienia publicznego,
- sporządzenie postanowienia o powołaniu komisji przetargowej oraz czynny udział w jej pracach,
- sporządzanie projektów zaproszeń, specyfikacji warunków zamówienia i innych dokumentów związanych z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, łącznie ze wzorami umów,
- zamieszczanie ogłoszeń:
- o zamówieniu,
- o wyniku postępowania,
- o wykonaniu umowy,
- informacji o złożonych ofertach,
w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz przekazywanie ogłoszeń do publikacji
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
- zamieszczanie na stronie internetowej Uczelni:
- ogłoszeń o wszczęciu postępowania,
- specyfikacji warunków zamówienia,
- wyjaśnień oraz informacji o modyfikacjach specyfikacji warunków zamówienia,
- informacji z otwarcia ofert oraz o wyborze wykonawcy lub unieważnieniu postępowania,
- przygotowanie projektów pism i prowadzenie korespondencji z wykonawcami,
- wnioskowanie do właściwej komórki merytorycznej o zwolnienie wadium,
- przygotowywanie umów z wyłonionymi wykonawcami,
- sporządzanie aneksów do umów zawartych w wyniku postępowań o udzielenie zamówienia,
- przygotowywanie projektów pism i prowadzenie korespondencji z Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych, a w przypadku odwołań – przygotowywanie odpowiedzi oraz reprezentowanie Uczelni przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz innymi organami,
- udział w kontrolach dotyczących realizowanych w Uczelni projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym ze środków Unii Europejskiej,
- uczestniczenie w pracach zespołów wykonujących zadania szczególnie istotne dla funkcjonowania Uczelni w zakresie zamówień publicznych,
- bieżąca współpraca z innymi samodzielnymi stanowiskami pracy, komórkami i jednostkami organizacyjnymi Uczelni,
- identyfikowanie i zapobieganie ryzykom wynikającym z niezgodności działań organów Uczelni z przepisami prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zamówień publicznych,
- opiniowanie zawieranych umów co do zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego dotyczącego zamówień publicznych,
- udzielanie informacji na temat interpretacji przepisów związanych z udzielaniem zamówień publicznych oraz poszczególnych postępowań,
- prowadzenie rejestru umów zawieranych na skutek prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia,
- prowadzenie rejestru postępowań o udzielenie zamówienia powyżej kwoty 50.000,00 zł netto.
Źródło: https://bip.usz.edu.pl/zarzadzenie/19262/zarzadzenie-nr-116-2023